29 Mayıs 2007 Salı

Değirmenlere Karşı

Nerden çıktı bu diyenler için çok sevdiğim Bülent Ortaçgil'in bu parçasından bir kaç alıntı yapmak istiyorum.
Yıl 1984, Bülent Ortaçgil ve Fikret Kızılok Çekirdek Sanatevi'nde "unplugged" bir albüm yaparlar.
Elime geçen "kaset"in kaydı son derece kalitesiz ama dinlemesi bir o kadar keyifli idi. Albümle 1993 yılında tanıştım. O zamandan bu yana da vazgeçilmez bir tutkum oldu.
Zaman zaman baş ucu şarkılarım, zaman zaman da yol şarkılarım oldular.
Çok sevdiğim bu ikiliyi artık beraber dinlemek mümkün değil, o yüzden de sahip olduğum şeyin değerini çok iyi biliyorum.
...Saatler çalışır izinsiz, hep bir sonraya...
...Dostlar dağılır dört bir yana, kendi yollarına...
Ve sen, ben;
değirmenlere karşı
bile bile birer yitik savaşçı
akarız dereler gidi denizlere
belki de en güzeli böyle...

2 yorum:

Unknown dedi ki...

Sevgili Didem,
Ben o bahsettiğiniz konserde bulunmuştum. O konserlerden çıkışlarda o konsere ait canlı kayıtlar verilirdi (Üzeri el ile hazırlanmış . Ben de o kaseti yıllardır dinlerdim. Ama artık kaset bitti :(
Ben de bu kaseti internette ararken bolgunuza rastladım. Sizdeki bu kayıtlar kaset formatında mı? MP3 ise nereden indirdiğinizi öğrenebilirmiyim.
Teşekkürler
ahmet

dudu dedi ki...

ne yazık ki elimdeki kayıt kaset formatında.
ben de sık sık beyoglu ya da kadıköydeki pasajlara şöyle bir uğrayıp bu "albüm"ü soruyorum, belki başka formatta bulmak mümkün olur diye
ama ne yazık ki henüz başarılı olamadım :(